
A művész sógornője
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | belga |
Készítés ideje | 1877 |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 116,5 x 93 cm |
Szignó | lent, balra: F. Stroobant. 1877 |
Leltári szám | 259.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
François Stroobant belga festő és litográfus a brüsszeli művészeti akadémián folytatta tanulmányait 1832 és 1847 között. Művészeti fejlődésének következő állomását az akadémia után egy hosszú körút, a Grand Tour jelentette: ellátogatott Franciaországba, Galíciába, Hollandiába, Itáliába, Németországba, Spanyolországba, Svájcba és Magyarországra is, miközben folyamatosan fejlesztette technikáját.
Rézmetszőként és akvarellfestőként is működött, készített falfestményeket és tájképeket, ám festészetének fókuszpontjában a városlátképek álltak. 1850-től főként városképeken dolgozott, különös figyelmet fordítva egy-egy helyszín régi környékeire, illetve a főbb emlékművekre. Ábrázolásmódjára aprólékosság, a város épületeinek részletgazdag megörökítése jellemző.
Stroobant pedagógiai érdemei is kiemelkedők: 1865 alapítója és első igazgatója volt a molenbeeki művészeti akadémiának, amely kezdetben az általa kialakított tanulmányi program szerint működött.
A festmény az Észak Velencéjének is nevezett Brugge egyik csatornáját örökíti meg. Bár a kép középpontjául a Miasszonyunk-templom égbe törő tornya szolgál, az épület mégis a háttérben marad. A kép előterében látható háromnyílású kőhíd a bruggei Beginaudvar főbejáratához vezet, amely még ma is apácáknak ad otthont. Érdekesség, hogy a városközpont a középkor óta alig változott.
Mrázik Rebeka
Peregriny, János, Az Országos Magyar Szépművészeti Múzeum állagai. 3.rész, Új szerzemények. 2. füzet: c, Az 1912. évi szerzemények; d, Függelék: 1., Néhai gr. Pálffy János hagyományáról felvett jegyzőkönyvek; 2., Kifüggesztésre, másolásra s elhelyezésre vonatkozó adatok: e, Kimaradt festmények; f, Javítások; g, Tárgymutató az 1. és 2. füzethez; h, Tartalomjegyzék, Országos Magyar Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1915.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.