
Cím nélkül
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | belga |
Készítés ideje | modell: 1890 előtt; márvány faragás: 1890 előtt |
Tárgytípus | szobor |
Anyag, technika | márvány dombormű |
Méret | 44 × 38 × 25 cm |
Szignó | alul balra: Paul De Vigne |
Leltári szám | 3389.U |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A művészcsaládból származó Paul De Vigne a genti Képzőművészeti Akadémián tanult szobrászmesterséget, ahol első művészeti leckéit apjától, Pierre De Vigne-től, a híres szobrásztól kapta. Később Itáliában képezte magát. 1874-ben a belga kormány megbízásából a Brüsszeli Királyi Zeneművészeti Főiskola díszes homlokzata számára készített kariatidákat és mellszobrokat. Leghíresebb műve, a finoman megmunkált, allegorikus Halhatatlanság Párizsban készült; e munkájának köszönhetően De Vigne a legjelentősebb belga mesterek közé emelkedett, és hivatalos megbízások sorát kapta.
Ekkoriban készítette Az Eszmény felé, illetve Eszménykép címen is ismert, márványból faragott magasdomborművét is, amelyet a Képzőművészeti Társulat 1890-es kiállításán Női tanulmány címen láthatott a budapesti közönség. Itt vásárolták meg a Magyar Nemzeti Múzeum számára, ahonnan megépítése után a Szépművészeti Múzeum gyűjteményébe került. A felfelé tekintő fiatal nőt profilból ábrázoló dombormű több változata ismert. Gipszanalógiáját Remény címmel a genti Museum voor Schone Kunstenben őrzik.
Izsák-Boda Bianka
Mácsay, Kriszta – Gimesy, Péter, 19. század, Korszakok a múzeumban, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 2023, 240-241. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.