
Unité d’Habilation, Nantes-Rezé
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Készítés ideje | 1966 |
Tárgytípus | rajz |
Anyag, technika | toll, papír |
Méret | 260 x 210 mm |
Szignó | J.j.l. : Para John Martin / Con amistad / CASTILLO 66. |
Leltári szám | MO.91.5 |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A Spanyolországban született művész gyerekkorát Buenos Airesben töltötte. Madridba való visszatérése után kizárólag saját útját követte, egyetlen művészeti mozgalom mellett sem kötelezte el magát. Sajátos egyéni stílusa a klasszikus, elsősorban mediterrán művészeti hagyományokból táplálkozik Velázqueztől Picassóig. Mindezt a szürrealizmus jegyeivel ötvözi: művészete mindenekelőtt saját poétikus álomvilágát juttatja kifejezésre. A valóság látványa és az élet közvetlen megtapasztalása egy személyes mitológia vizuális elemeivé válik nála. Gyakran gunyoros hangvétele, szellemes formai invenciói különösen rajzain és grafikáin jutnak érvényre. Kedvelt témája a család, az anya és gyermeke együtt vagy külön-külön, amely motívumok gyakori modellje saját felesége és gyermeke.
Castillo 1966-ban ismerkedett meg Marienza Binettivel, későbbi feleségével, akivel három évre az olaszországi Boissanóba utazott. Egy sor rézkarcot és akvatintát készített a Ligur-tenger partján lévő kisvárosban. A Cirkusz sorozat előkészítő, illetve kiegészítő tanulmányai közt szerepelnek azok a tollrajzok, amelyeknek modellje és főszereplője többnyire Marienza. Castillo több rajzon és grafikán megemlíti a nevét a művek címébe foglalva.
Tóth Ferenc
Tóth, Ferenc, A Bryan Montgomery gyűjtemény. Vezető, A Szépművészeti Múzeum gyűjteményei/The Collections of the Museum of Fine Arts, Budapest 3, Szépművészeti Múzeum; The British Council, 34-35. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.