
Edgar Boehm mellszobra
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Készítés ideje | 1968 |
Tárgytípus | objekt |
Anyag, technika | szitanyomat, cellulóz-acetát fólián |
Méret | 642 x 1270 mm |
Szignó | J.j.l.: 93/150 Joe Tilson. 1968. |
Leltári szám | MO.91.96 |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A brit pop art egyik reprezentáns személyisége – eredeti ácsszakmájából fakadóan – igyekszik megőrizni a kétkezi munkával való létrehozás karakterjegyeit. Tilson művein különböző művészeti technikák keverednek. Festett fa reliefjei mellett, főleg a pop arttal fémjelzett hatvanas években, szívesen alkalmazott kollázsszerűen sokszorosított képeket, fényképet, nyomdai reprodukciót vagy szitanyomatot.
A különböző anyagok szabad használatával keletkezett az 1968 körüli években a Transparency (Diapozitív) című sorozata. A képek központi témája a felnagyított diafilm, néha keretben, máskor, mint az Űrhajós esetében, filmcsíkként perforációval együtt. Az aktuális eseményekre való utalások (ebben az esetben Jurij Gagarin pár évvel korábbi űrutazása) mellett gyakran a kor radikális politikai személyiségei is megjelennek. Tilson a mindennapok emblematikussá váló képeiből, a nagyvárosi élet sajtófotókon, folyóiratok lapjain feltűnő hétköznapi tárgyaiból és eseményeiből merít. A reprodukciókat felnagyítja, és képi szimbólumokkal (pl. diagram), betűkkel és emblematikus jelekkel egészíti ki. Végső soron a vizuális kommunikáció lehetőségeit kutatja a tömegmédiumokban és a művészeti gyakorlatban. Bevallott célja volt ezekben az években a lázongó fiatalok körében is népszerű művészet megteremtése, és, generációjának ideáihoz kapcsolódva, a művészetnek az élettel és a közönséggel való megbékítése.
Tóth Ferenc
Tóth, Ferenc, A Bryan Montgomery gyűjtemény. Vezető, A Szépművészeti Múzeum gyűjteményei/The Collections of the Museum of Fine Arts, Budapest 3, Szépművészeti Múzeum; The British Council, 154-155. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.