
The Intercontinental Contemporary Art Fair plakátja
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Készítés ideje | 1966 |
Tárgytípus | szobor |
Anyag, technika | akril, alumínium, fa |
Méret | 70 x 58 x 44 cm |
Szignó | J. a hátoldalon: MASK / NEGRET / 66. |
Leltári szám | MO.91.142 |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A kolumbiai szobrász konstruktivizmushoz közel álló műveiben az amerikai és európai hatásokat, az ősi monolitikus stílust és a modern szellemiséget ötvözi. Kezdetben többféle anyaggal kísérletezett, végül az alumíniumot találta a legmegfelelőbbnek céljaihoz. Leginkább reliefeket készít, amelyeken az alumíniumlemezből kivágott és behajlított formát egy sík felületre rögzíti. Formái ipari acélidomokra hasonlítanak, de nem talált objektek vagy újrafelhasznált építkezési anyagok. Minden részletet a szobrász tervezett meg és alakított ki, ebből adódik konstrukcióinak szembetűnő tulajdonsága, az elegancia és pontosság, szemben az assemblage szobrok nyerseségével és rögtönzéseivel. A felület befestése nemcsak a látványhatás fokozására, hanem a fémjelleg letompítására is szolgál, ezzel a könnyedség hatását kelti. Miközben Negret egy absztrakt szobrászi nyelv kifejlesztésének lehetőségeit keresi, fenntartja a tematikai kapcsolatokat a valósággal. Bár művei öntörvényű absztrakt szobrok, mindig marad egy olyan tematikai vonatkozás a konstrukció formai jegyeiben, amely a címek utalásainak segítségével további jelentésréteget fed fel.
Tóth Ferenc
Tóth, Ferenc, A Bryan Montgomery gyűjtemény. Vezető, A Szépművészeti Múzeum gyűjteményei/The Collections of the Museum of Fine Arts, Budapest 3, Szépművészeti Múzeum; The British Council, 134-135. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.