
Álló muzsik
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | belga |
Készítés ideje | modell: 1898 előtt; öntés: 1898 |
Tárgytípus | szobor |
Anyag, technika | bronz |
Méret | 73 × 54 × 34,5 cm |
Szignó | oldalt jobbról: B. VERBEYST FONDEUR BRUXELLES |
Leltári szám | 3857.U |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Constantin Meunier, bár először szobrászatot tanult a brüsszeli akadémián, áttért a festészetre. Pályája kezdetén főként vallásos műveket alkotott. 1878-ban fedezte fel a bánya- és kohóvilágot, a gyárakat és az ott dolgozó munkásokat, amikor
Camille Lemonnier író társaságában járták Belgium vidékeit. Az újonnan megtalált téma hatására az 1880-as évek elején új lendületet kapott művészete. Hírneve egyre nőtt, miután a párizsi Szalonban is kiállított. Művészetével új perspektívát
nyitott a modern szobrászati törekvéseknek. Dokkmunkásokat, kőtörőket, bányászokat megjelenítő bronzszobrai a legismertebbek, de életművében szép számmal találunk olyan szimbolista alkotásokat is, melyek összetett érzelmeket, lelkiállapotokat fejeznek ki. A budapesti mellszobor is ezek közé tartozik, melynek másik példánya a brüsszeli Musée Meunierben található. A Melankólia és Búskomorság címen is ismert mű eredetileg síremlékre készült; a múzeum az alkotást a művész 1907-es, budapesti retrospektív kiállításáról vette meg.
Somodi Anett
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.