
Nő képe
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | német |
Készítés ideje | 1867 után |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 44 x 48,5 cm |
Leltári szám | 340.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
A 19. század közepi müncheni tájképfestészet válsága miatt a festők lassan elfordultak a stilizált, műtermi ábrázolásoktól, és elkezdtek a szabadban festeni. Így tett Adolf Lier is, akit a korban mesterével, id. Eduard Schleichhel emlegettek egy szinten. Lier az ő révén ismerte meg a barbizoniak munkáit, és a franciaországi utazásai során szerzett tapasztalatokat beépítette festészetébe.
Lier visszaadta a müncheni tájképfestészetnek az akadémikus Carl Piloty és követői alatt elveszített státuszát, és átmenetet képezett a Schleich vezette müncheni tájképfestők és az impresszionisták között. 1868-ban mesteriskolát nyitott a müncheni Képzőművészeti Akadémián, amivel megalapította a modern német tájképfestészetet. A kor legfontosabb tájképfestői tanultak itt, köztük Hermann Baisch vagy az amerikai Charles Miller.
Művein főleg tavaszi és őszi tájakat ábrázolt München, Schleissheim és Dachau környékéről. Tájképeit sokszor holdfénybe, esőbe és esti fényekbe burkolta, és meleg, barnás illetve sárgás tónusok uralkodnak rajtuk. A Malom című képen is egy ilyen borongós fénybe öltöztetett tájat látunk, de a felhőkön átszűrődő fény megcsillan a vízfelszínen.
Izsák-Boda Bianka
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.