
Ecce Homo
Régi Képtár
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | itáliai |
Készítés ideje | 1630–1635 között |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 216 × 154 cm |
Leltári szám | 92.2 |
Gyűjtemény | Régi Képtár |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Finoglia, Caravaggio nápolyi követője egyszerre használja a fényt illúzióteremtő céllal és transzcendens jelentéssel. A világosság, amely a kerubok fölött megnyíló égből árad a cselekmény színterére, karnyújtásnyi közelségbe hozza, plasztikusan jelenvalóvá teszi a szereplőket. Ugyanez a fény, biblikus értelemben, legyőzi a sötétséget, a káoszból megteremti a formát, a tévelygő embernek bevilágítja a hit igazságához vezető utat. Mária visszahúzódik a félhomályba, így a fénnyel elárasztott, pompázó kelmékben megjelenő mennyei hírhozóé lesz a domináns szerep. Ezzel a kontraszttal éri el a festő, hogy az angyal az isteni akaratot, míg Mária az annak engedelmeskedő alázatot testesítse meg.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.