
Éneklő angyal
1800 utáni Gyűjtemény
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | dán |
Készítés ideje | 1896 |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 174 x 158 cm |
Szignó | lent, jobbra: V Johansen 1896 |
Leltári szám | 195.B |
Gyűjtemény | 1800 utáni Gyűjtemény |
Kiállítva | Ez a műtárgy nincs kiállítva |
Viggo Johansen a koppenhágai Dán Királyi Művészeti Akadémián tanult festészetet 1868 és 1875 között. Palettája az 1880-as években tett párizsi és hollandiai utak után az impresszionista művek hatására kivilágosodott. Michael Ancher festő unszolására látogatott el először Skagenbe, a kis tengerparti üdülőfaluba, ahol a 19. század végén művészkolónia jött létre. Bár a helyszíntől nem volt elragadtatva, művészi fejlődésére és magánéletére is hatással volt a közeg. Többször visszatért, hogy megfesse a jellegzetes tengerparti tájat és a halászokat. Mégis leginkább zsánerjeleneteivel aratott sikert. Anna Ancher művésznőn keresztül itt ismerte meg Martha Møllert, későbbi feleségét is. Az évek során hat gyermekük született. Családja új témákkal gazdagította, inspirálta művészetét.
Feleségem és leányaim című festményét a kiegyensúlyozott kompozíció és a világos és sötét színek tökéletes egyensúlya jellemzi. A bensőséges hangvételű, hétköznapi jeleneten a 17. századi holland festészet hatása fedezhető fel. Mielőtt az állam megvette volna az 1906–1907-es téli tárlaton, a festmény szerepelt a III. Velencei Nemzetközi Művészeti Kiállításon.
Somodi Anett
Peregriny, János, Az Országos Magyar Szépművészeti Múzeum állagai. 3. rész, Új szerzemények. 1.füzet: a, Festmények; b, Festmények módjára kezelt műtárgyak, Országos Magyar Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1914.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.