
Ecce Homo
Régi Képtár
Alkotó | |
---|---|
Kultúra | itáliai |
Készítés ideje | 1740 |
Tárgytípus | festmény |
Anyag, technika | olaj, vászon |
Méret | 61 x 90 cm |
Leltári szám | 645 |
Gyűjtemény | Régi Képtár |
Kiállítva | Szépművészeti Múzeum, Második emelet, Európai művészet 1700-1850, XXX. terem |
A velencei settecento festészetét a megrendelői igények és belőlük következően a műfajok sokfélesége jellemzi. Az oltárképek, a palotadekorációk, a reprezentatív portrék, a rokokó tájak és a szatirikus életképek más-más célra és gyakran eltérő eszmei indíttatásokból születtek. Jellegzetesen 18-ik századi, és ha nem is kizárólagosan, velencei a városkép műfaja, amelynek legkiválóbb művelői Antonio Canale és unokaöccse, Bernardo Bellotto voltak. Utóbbitól három festményt őriz a múzeum. A párdarabot alkotó két firenzei veduta fiatalkori munka. Az 1745–1750 körül készült Piazza della Signoria-látképnek a távlattan hibátlan alkalmazásán és a topográfiai hűségen túl a napsütötte atmoszféra érzékeltetése és a hangulatos staffázs kölcsönöz vonzerőt.
Tátrai Vilmos
Pigler, Andor, Katalog der Galerie Alter Meister, 1-2. Museum der Bildenden Künste, Szépművészeti Múzeum, Budapest. 2, Akadémiai Kiadó, Budapest, 1967, 55. o., 142.
Szigethi, Ágnes – Nyerges, Éva – Ruzsa, György – Barkóczi, István – Tátrai, Vilmos, Tátrai, Vilmos (ed.), Old Masters’ Gallery; A Summary Catalogue of Italian, French, Spanish and Greek Paintings: Museum of Fine Arts Budapest 1, Budapest, 1991, 8. o.
A folyó kutatások miatt a műtárgyra vonatkozó információk változhatnak.