A pompás látványt nyújtó virágok még nem önállóan, hanem gyümölcsökkel kiegészítve, de már főszereplőként jelennek meg ezen a képen. Az ebben a kabinetben kiállított dél-európai csendéletek látszólag csupán a szem gyönyörködtetésére szolgálnak, mégis nagyon elgondolkodtatóak, hiszen valahol az élő és élettelen állapot között örökítenek meg egy pillanatot. A természettől elszakított növények még élnek, de már magukban hordozzák a halált. Innen ered a csendélet latin elnevezése, a natura morta azaz “halott természet” kifejezés is.
Érdemes megfigyelni, milyen éles kontrasztot alkot a vázában lévő csokor a környezettel, melybe a művész helyezte. A középpontban áll a magasba törő virág — a gyümölcs reménye — körötte a hideg, sötét kőlépcsőn pedig maguk a gyümölcsök. Néhány közülük, mint a barack, a cseresznye vagy a dinnye, a nyárra, az év legtermékenyebb időszakára utal. De lépjenek egy kicsit közelebb! Ha jól megnézik, észre fogják venni, hogy a legtöbb termés foltos, sérült, mintha egyenesen a fáról potyogtak volna a kép terébe, eszünkbe juttatva az őszt és az elmúlást. A festményen szinte az élet teljes körforgása végigkövethető, az életben való előrehaladást szimbolizálják a lépcsőfokok is.
A következőkben egy, az allegóriák helyett inkább a tárgyi világra fókuszáló, észak-európai példával folytatódik az útvonal.