Mi ez a sok meztelen, szoborszerű test ezekben a lehetetlen, kitekert pózokban és bizarr közelségben?
#családiképpucéran
Szereplők:
Középen egy vakítóan fehér bőrű meztelen nő. A mellette álló fiatal fiúra néz, és kecsesen egy nyílvesszőt tart a kezében.
Bal oldalon egy meztelen, nyúlánk fiú, hatalmas szivárványszínű szárnyakkal, viszonozza a nő tekintetét, miközben egy íjat és egy nyílvesszőt emel könnyedén a feje fölé. A fegyvereit jelenleg nem használja.
Jobb oldalon az előtérben két kisgyermek virágkoszorúval játszik.
Bal oldalon a háttérben egy szörny fut ki a képből.
Díszlet:
kültéri és beltéri elemek együttese: hajnali égbolt, drapériák, váza rózsákkal, szikla
Kellék:
íj, nyílvessző, színházi maszkok
Jelmez:
nincs
Színek:
jéghideg fehér és érzéki rózsaszín
Kameraállás:
az alakokból felépített kompozíció kitölti a képteret
Sztori:
Amor, más néven Cupido (bal oldalon), Venusnak, a szerelem és a szépség római istennőjének (középen) volt a fia. Akit nyílvesszőjével eltalált, szerelembe esett.
Koncepció:
Az itáliai festő ezt az anyja-fia portrét több jelképes figurával is kiegészítette. Az eliszkoló, kígyóhajú szörnyeteg maga a Féltékenység; a játszadozó gyermekek pedig a viszonzott szerelemre utalnak. A lábaiknál heverő maszkok – amelyeket meg is taposnak – pedig a szerelemmel kapcsolatos negatív érzelmeket jelenítik meg, az ármánykodást vagy az elkeseredést. A természetestől való eltávolodás, a szokatlan pózok, az egyedi kompozíciók mind egy kifejezett látásmódot tükröznek: #manierizmus.
Kulisszatitok:
Az infravörös fényben készült fotó alapján tudjuk, hogy a kisgyerekek helyére először egy démoni vigyorú szatírt tervezett a festő.
Apró pixelekre bontottuk a festmény egyik részletét….
