Ezen a festményen egy újabb bibliai lefejezésnek lehetünk szemtanúi. Judit, a betuliai zsidó özvegyasszony a városát ostromló hadúr, Holofernész bizalmába férkőzött. Szépségével elcsábította a férfit és elhitette vele, hogy elárulja városát, így Holofernész szabad bejárást biztosított neki táborába. Egy este, mikor a férfi megrészegült, Judit levágta a fejét megmentve ezzel a városát az ostromlóktól.
A történet szinte minden pillanatát megjelenítették már a vacsorától egészen Judit visszatéréséig a városába. Ezen a festményen épp a lefejezés utáni pillanatot láthatjuk. Előtérben a megcsonkított hadvezér torzója zuhan a néző felé, Judit pedig diadalittasan fordul vissza, hogy ránk pillantson. Sétánk során Judit már a harmadik nő, aki bájaival, furfanggal győzedelmeskedett egy férfi felett. Újabb példáját láthatjuk a már említett „nők hatalma” témának. A levágott férfifejjel ábrázolt győzelmes nőalak a kontextusból kiragadva éppúgy lehet Salome, mint Judit, ezért gyakorta össze is tévesztik őket.
Az előbbi gyilkosságok motivációikat tekintve igen sokszínűek. A testvérgyilkosság esetében a fő motiváció egyértelműen a féltékenység volt. Judit, mint aktív elkövető jelenik meg, aki megvédi városát. Salome és Jáhel azonban mindketten csak passzív szereplők. Salome anyja parancsát hajtja végre, míg Jáhel a próféta jövendölését teljesíti be. Lukrécia motivációja családjának védelme, azonban esete egyedi, még az itt felsorakoztatott művek között is. Egyszerre tettes és áldozat, utóbbi kétszeresen. A bemutatott művek közül egyedül Ozirisz ábrázolása nem reflektál a mítosz szereplőjének tragikus sorsára.
A festők gyakorta sugallnak erkölcsi ítéletet műveikkel. Kezüket azonban nem köti meg a történet általános morális megítélése. Olykor talán ők maguk változtatnak rajta. Kérdéseket vetnek fel, más összefüggésbe helyezik a történetet, sugalmaznak és megbotránkoztatnak, de a legfontosabb, hogy ezáltal, akár több száz évvel haláluk után is képesek elgondolkoztatni és állásfoglalásra késztetni minket, akik a műveiket szemléljük.