Bódi Kinga, a Szépművészeti Múzeum Grafikai Osztályának vezetője, elsősorban kortárs papírmunkákkal foglalkozik, a régebbiek közül ez a 18. századi rajz a kedvence:
„Tizennyolcadik születésnapomat Velencében töltöttem; akkor jártam először a városban, amely később egy időre meghatározó részévé vált művészettörténészi pályámnak. Doktori kutatásaim és a Velencei Biennále miatt egy időben rendszeresen visszatértem. Minden zugát megismerhettem, láttam hajnali és éjjeli, zord és ellenállhatatlan arcát is. Láttam nyüzsgő nyári hőségben, szikrázó napsütésben csillogni, novemberi, párás ködben lebegni, tavaszi eső után pompázó színekben tündökölni, ősszel vízárban úszni.
Minden részét más miatt szeretem, de a legkedvesebb helyeim mégis a „hal farkában”, a Castello negyedben találhatók, ahová a turisták közül már csak kevesebben merészkednek. Ilyen például a Biennálé hatalmas fákkal teli parkja, a Via Garibaldi széles, végeláthatatlan utcája, vagy éppen a Guardi által is megörökített Campo San Zanipolo tágas tere, ahol Velence egyik legnagyobb és legszebb gótikus temploma áll. Ezeken a helyeken éreztem azt, hogy a szűk lagúnák és sikátorok után kitágul a város, megmutatják magukat az impozáns homlokzatok és az ember beszippanthatja azt a varázslatos velencei levegőt, amely oly sok festőt, építészt, írót, zeneszerzőt és engem is, örökre magával ragadott. Ezt az atmoszférát adja vissza Guardi egyszerre légiesen nagyvonalú és aprólékos rajza.
Stílusoktól és korszakoktól függetlenül megmagyarázhatatlanul vonz a papír és a ceruza, a vonalak világa. Noha mindig is egyértelmű volt számomra, hogy kortárs rajzművészettel fogok hivatásszerűen foglalkozni, minden rajzra csodálattal tekintek, hiszen a rajzokat a művészi önkifejezés legnyitottabb és egyik leggazdagabb formájának tartom.”