Luini képén már maga a mód, ahogyan Katalin, Mária és Borbála felsorakozik egymás mellett, határozott lépés visszafelé, a quattrocento irányába. Jézus hasonlóan eleven kisgyermek, mint Boltraffióé volt (a könyvet támad ellenállhatatlan kedve lapozni), de beállítása egyszerűbb és térbe helyezése is sokkal jobban tiszteletben tartja a kép síkját, mint Boltraffióé. Valamennyi részleten ki lehetne mutatni Luini egyszerűsítő hajlamát, de elég ha arra a virtuóz drapériakezelésre utalunk, amit Boltraffionál csodáltunk meg, és amihez itt megközelítőleg hasonlót sem találunk. Ha megfigyeljük az arcokat, kiváltképp Máriáét, amelynek mintázása, sfumatós árnyalása lényegesen szegényesebb, mint a másik képen volt.
Bonyodalmakat kerülő, sima modorú, szolid technikájú festészet Luinié, aki ezúttal, hogy a félszeg áhítat monotóniáját semmivel meg ne törje, Katalin és Borbála attribútumait, a kereket, illetve a tornyot ruhájuk szegéjére hímzett díszítőmotívummá szegényítette.