A víz az élet alapvető szükséglete, ezért a kutak minden társadalomban fontos találkozóhelyek voltak, amelyeket sokszor igényes kivitelű, díszes építményekkel és védművekkel láttak el. A középkori városokban, udvarokban kiemelt helyen álltak és sokszor ornamentális vagy profán témájú díszítést kaptak. Az itt látható kútkáva egymás kezét fogó táncosokat és zenészeket ábrázol. Viszontagságos történetéről árulkodik, hogy a szereplők arca szisztematikusan roncsolt.
A középkor elterjedt tánca volt a carolenak nevezett énekkel és zenével kísért kör- vagy lánctánc. Jacobus de Vitriaco püspök a carole táncról így fogalmazott: „egy olyan kör, amelynek közepén az Ördög áll, és azért fordul benne mindenki balra, mert mindannyian az örök halál felé tartanak.”
A középkor táncairól kevés információ maradt ránk, az első részletes táncleírás csak a 15. században jelent meg, az azt megelőző időkről csak a képzőművészeti alkotások szolgálnak forrásként.