A szomszédos teremben található oltáron két sárkányt is megfigyelhetünk, Szent György és Antiochiai Szent Margit kísérőjeként.
Sárkányölő Szent György kultusza a keresztes háborúkkal egy időben terjedt el, alakját a lovagi kultúra tette igazán népszerűvé. Tisztelete máig élénken él a népi kultúrában, ahol Szent György-nap előestéje boszorkányszombat, azaz egy olyan este, amikor a gonosz könnyebben nyer teret, mielőtt a szent újra és újra győzedelmeskedik felette.
A tizennégy segítőszent közül Antiochiai Szent Margitot is sárkány kíséri; ő a késő középkorban vált igazán népszerűvé, mint a gyermekágyas anyák és bábák védőszentje. Ismertetőjegyét, a sárkányt leggyakrabban pórázon vezeti, de előfordul, hogy az ölében tartja. Az ábrázolások azt sugallják, hogy a szent életű lány a hit erejével még a sárkány által jelképezett elementáris gonoszt is képes megszelídíteni, hovatovább háziállattá lefokozni. Legendája azonban arról szól, hogy hitvallása során különböző kísértések érték, többek között egy sárkány is elnyelte, de az ima segítségével sikerült kiszabadulnia a hasából.
A megszelídítés, sőt pórázra kötés motívuma Szent György legendájában szerepel, de mivel a két szent nagyjából egy időben, ugyanazokon a területeken volt népszerű, nem meglepő, hogy a történeteik keresztezték egymást. A megszelídítés egy alapvetően nőies dolog, így jobban illik Margithoz, míg Szent Györgyhöz inkább a sárkány erőszakos elpusztításának férfias motívuma passzol, így mindkét szent megfelelhetett a nemi szerepének.